יום רביעי, 8 בפברואר 2017

טיפים לזמן צירים


הטיפים שלי לצירים:

הרפיה- ככל שגופך יהיה יותר רפוי ומחשבתך רגועה תוכלי לעבור את הצירים ברמת אי נוחות מינימלית, נשים רבות מצליחות להגיע לרמת הרפיה כה גבוהה שאינן חשות כלל בכאב אלה בהתכווצויות בלבד.

תנועה – היי קשובה לגופך, ואם הוא מביא אותך לתנוחה כלשהי או לתנועה כלשהי, עשי זאת אולם הקפידי על מנוחה והרפיה בין הצירים.

נשימה - נשימה בטנית עמוקה המאפשרת העברת חמצן לתינוק יכולה לתמוך ולהרפות, ולעזור גם במקרים של ירידת דופק עוברי. הקפידי על רצפת האגן משוחררת. קחי אויר ובכל נשיפה נסי לדמיין כיצד רצפת האגן נעשית משוחררת יותר ויותר וצוואר הרחם נפתח והתינוק יורד כלפי מטה. הנשימה תומכת בתנועה של הרחם ותורמת גם לשחרור אנדרופינים .

קול - השמיעי קולות נמוכים קול נמוך פה סגור-הכנסת אוויר מהאף, סגירת הפה והוצאת קול נמוך תוך כדי הוצאת האוויר חזרה מהאף. קול נמוך בפה פתוח-הכנסת אוויר מהאף, הוצאת אוויר מהפה תוך כדי הוצאת קול נמוך. דמיון מודרך- לכוון  את הקול לרצפת האגן – לדמיין את האגן נפתח ונפתח כמו פרח.

מים – המים מקלים מאד על אינטנסיביות הצירים. יש להקפיד על טמפרטורת מים של 37 מעלות. מטליות חמות או בקבוק חם על גב תחתון או על הבטן, כניסה למקלחת והזרמת מים על מקום הכאב וישיבה באמבט או בבריכה.

דמיון מודרך קחי נשימה עמוקה, את יכולה להשתמש בכל דימוי שעוזר לך להירגע ולהשתחרר. דימוי גל בים, ציר בא והולך. דימוי פרח שעלי הכותרת שלו נפתחים ועוד.

מגע – הניחי למלווה אותך להניח ידיים על המקום שכואב, אם תרצי בקשי ממנו/ה להפעיל לחץ. אם אינך מרגישה בנוח עם המגע, זה בסדר גמור.

משפטים מעצימים – רשמי לעצמך רשימה של משפטים שיעזרו לך לזכור ובזמן הצורך הוציאי את הרשימה ותקראי בה, זה יעזור לך לזכור כי את יכולה וגם מסוגלת ללדת.





 




 





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה